Intercooler i turbosprężarka - pytanie..

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • HKR
    Drive
    • 2006
    • 71

    Intercooler i turbosprężarka - pytanie..

    w passacie jest chyba miedzy przednimi fotelami :roll:
  • Staszek20vt
    Rider
    • 2005
    • 257

    #2
    Intercooler i turbosprężarka - pytanie..

    Witam, mam pytanie techniczne
    Chodzi jak w temacie o intercooler FMIC. Słychać, że polecają od Iveco, a ja mam pytanie od jakiego Iveco!?! Chodzi o te ciągniki siodłowe czy te dostawcze?
    I kolejne pytanie:
    Czym się różni i czy można założyć turbinę od 2,5TDI o mocy np 150KM lub 180KM? Czym się to różni od 1.9TDI i czy można to razem złożyć?
    Proszę o pomoc...
    Pozdrawiam
    Staszek
    Powered by DynoSoft
    286 KM i 549 Nm
    www.leonclub.pl

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      Re: Intercooler i turbosprężarka - pytanie..

      Zamieszczone przez Staszek20vt
      Witam, mam pytanie techniczne
      Chodzi jak w temacie o intercooler FMIC. Słychać, że polecają od Iveco, a ja mam pytanie od jakiego Iveco!?! Chodzi o te ciągniki siodłowe czy te dostawcze?
      "Uzyj szukajki... Luke..."



      Zamieszczone przez Staszek20vt
      Czym się różni i czy można założyć turbinę od 2,5TDI o mocy np 150KM lub 180KM? Czym się to różni od 1.9TDI i czy można to razem złożyć?
      Proszę o pomoc...
      Wszystko mozna jak sie chce. Jednak od 2,5TDI nie pasuje plug&play. Trzeba dorabiac kolektor. Po za tym sa latwiejsze i lepsze rozwiazania dla 1,9TDI na duze turbo.
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • Staszek20vt
        Rider
        • 2005
        • 257

        #4
        No tak, ale nadal nie mam odpowiedzi z jakiego IVECO się to bierze... A to, że są prostrze sposoby to wiem, ale czy tańsze? Sprężarkę do 2,5 TDI 150 KM mogę mieć za 900 PLN, a kolektor i tak trzeba zmieniać do turbiny od ARL'a, więc wydaje mi się, że to jedna robota...?
        Powered by DynoSoft
        286 KM i 549 Nm
        www.leonclub.pl

        Komentarz

        • Purchawa
          Admin
          S_OCP Member
          • 2004
          • 8007

          #5
          Z Iveco Daily starszego modelu niz obecny, dokladniej kazdy z Iveco ktorego rozmiar pasuje.
          Turbina z ARL jest z kolektorem, tak wiec nic nie trzeba zmieniac, a po dorobieniu kolektora do tej z 2,5TDI koszt wyjdzie i tak taki sam.
          Chcesz zalozyc GT20, Twoja sprawa. Moim zdaniem ta suszarka nie nadaje sie do codziennej jazdy bo ma za duzego laga. Pamietaj tez, zeby ja napedzic bedziesz potrzebowal duzo spalin, a to oznacza duze wtryski i pompa 11mm. Na samym powietrzy niestety jezdzic sie nie da. Chyba, ze to juz masz.
          Jezeli ARL komus zamalo zdecydowanie lepiej zalozyc hybryde. Ale to tylko moje zdanie.
          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

          STOP ECO-TERRORISM!

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Może ta oferta Was zainteresuje: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=67917116
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • Purchawa
              Admin
              S_OCP Member
              • 2004
              • 8007

              #7
              Zamieszczone przez Ziomal
              Może ta oferta Was zainteresuje: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=67917116
              Ale to nie jest VNT. Przynajmniej tak mi sie wydaje patrzac na zdjecie.
              Chyba zeby zapodac ja do AGR lub wywalic instalacje podcisnienia.
              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

              STOP ECO-TERRORISM!

              Komentarz

              • Ziomal
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 5841
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Purchawa, jak zmienie u siebie w (ASV) turbine na ARL , to musze wymienic kolektro i wydech? ile może dać mi to koni?
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz

                • Purchawa
                  Admin
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 8007

                  #9
                  Zamieszczone przez Ziomal
                  Purchawa, jak zmienie u siebie w (ASV) turbine na ARL , to musze wymienic kolektro i wydech? ile może dać mi to koni?
                  Ale jaki kolektor?
                  Poczytaj forum, bo o wszystkim pisalem juz wielokrotnie. I nawet w poscie wyzej! :?
                  Turbina z ARL jest razem z kolektorem wydechowym!
                  Mozna wymienic kolektor ssacy na ten z ARL (ja tak mam), ale nie jest to konieczne.
                  Wydechu zmieniac nie trzeba, a tylko dorobic flansze. I dorobic przejsciowke z szybkozlaczki do rury do IC.

                  Sama turbina wiele nie da, bo powietrzem silnik nie jest napedzany. Na seryjnych wtryskach i pompie nie liczylbym wiecej jak 150-155KM, ale na wiekszych wtryskach jest szansa i na 170.
                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                  STOP ECO-TERRORISM!

                  Komentarz

                  • Staszek20vt
                    Rider
                    • 2005
                    • 257

                    #10
                    Z Iveco Daily starszego modelu niz obecny, dokladniej kazdy z Iveco ktorego rozmiar pasuje.
                    I o to mi chodziło, wielkie dzięki

                    Turbina z ARL jest z kolektorem, tak wiec nic nie trzeba zmieniac, a po dorobieniu kolektora do tej z 2,5TDI koszt wyjdzie i tak taki sam.
                    A średnio po ile chodzą te turbinki i czy macie jakieś dobre źródło?

                    "Wtryski 230cc by Aligator, pompa 11mm, turbo ARL, kolektor ARL, wydech 2,5", FMIC - to jeszcze nie ten AGR na którego czekamy"
                    Tak z ciekawości, to jak możesz na PW jakie były koszty Twojego moda i ile więcej Ci pali (to żony pytanie )?

                    Na seryjnych wtryskach i pompie nie liczylbym wiecej jak 150-155KM, ale na wiekszych wtryskach jest szansa i na 170.
                    Właśnie w coś takiego mierzę, 160-170KM przy niezbyt wysilonym układzie i w miarę bez strat na długowieczności... Da się tak?

                    Pozdrawiam i dzięki za pomoc
                    Powered by DynoSoft
                    286 KM i 549 Nm
                    www.leonclub.pl

                    Komentarz

                    • Purchawa
                      Admin
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 8007

                      #11
                      Zamieszczone przez Staszek20vt
                      A średnio po ile chodzą te turbinki i czy macie jakieś dobre źródło?
                      Nowa ARL to koszt 1500-1800zl, ale pewnie da sie i taniej. Uzywanej nie polecam kupowac, chyba, ze ze 100% zrodla i po sprawdzeniu u pewnego speca.
                      Cos by sie pewnie znalazlo...

                      Zamieszczone przez Staszek20vt
                      Tak z ciekawości, to jak możesz na PW jakie były koszty Twojego moda i ile więcej Ci pali (to żony pytanie )?
                      W kosztach dawno stracilem rachube, ale jezeli kupuje sie czesci po znajomosci i z glowa sprzda to co nam zostanie, to nie wychodzi tak duzo jakby sie wydawalo.

                      Co do spalania to na mocnych programach napewno wzrosnie, ale wszystko zalezy od ciezkosci prawej nogi. Moja w tej chwili pali sporo jak na TDI, bo pod 9l po miescie, ale to jest nadal duzo mniej niz 1,8T, a seryjne wciaga. I niedlugo bedzie wciagac i te mniej seryjne.

                      Zamieszczone przez Staszek20vt
                      Właśnie w coś takiego mierzę, 160-170KM przy niezbyt wysilonym układzie i w miarę bez strat na długowieczności... Da się tak?
                      Oczywiscie, ze sie da. Nalezy tylko mocy uzywac z glowa.

                      I tak jak pisalem wczesniej przy tej mocy wsadzanie GT20 mija sie kompletnie z celem. Jakby robic ponad 200, to wtedy jeszcze tak, chociaz IMO hybryda jest lepszym rozwiazaniem. Sam do siebie bym ja zalozyl, gdyby nie ten lag.
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz

                      Pracuję...